Dvi savitės po karto Taivane…

Ilgokai nerašiau, dar būdama Taivane, nors norėjosi, žinojau, kad reikėjo, bet atsitiko daug dalykų, reikėjo susipakuoti savo metus į 20kg talpos lagaminą, atsisveikinti su visais ir palikti savo 10 mėnesių užnugaryje. Su visomis vietomis, žmonėmis, nuotykiais ir išgyventais jausmais. Skamba liūdnai ar ne? Taip nėra, girdėjau, sunkiausia fazė manęs dar laukia: grįžimas į mokyklą. Kol kas antrąją “grįžimo ir readaptacijos” savaitę leidžiu Kretoje su šeima. Žinoma, atostogos, paplūdimys, geras maistas labai padeda mėgautis gyvenimu ir neliūdėti, palikus savo sukurtą gyvenimą Taivane. Manau, kol kas mano readaptacija yra sėkminga, nors negaliu džiaugtis oda ir organizmu, kuriems, matyt, keturi lėktuvai per vieną savaitę ir trys skirtingos klimato zonos nelabai patiko…

13460846_1025382524182765_9909497_o (1)

Bandžiau pasikeisti tinklaraščio pavadinimą ir deja, deja tai neįmanoma, tad teks skaityti mano įrašus, kurie nebebus rašomi iš Taivano, bet bus rašomi žmogaus, kuriam Taivanas paliko didelį įspūdį ir pakeitė asmenybę “nuo šaknų”. 

Grįžtant mane labiausiai neramino pati kelionė, mano knygų prikištas rankinis bagažas, trys skirtingi lėktuvai. Mąstant apie tolimesnę ateitį ir pasikeitimus po Taivano manyje, buvo neramu dėl santykių su šeima, draugais. Buvau pilna klausimų, abejonių. Mano prieš kelioninę nuotaiką pakeitė ir tai, kad likus porai dienų iki mano išskridimo į Taipėjų atskrido senas draugas keliautojas, su kuriuo dirbome su vaikais Lietuvoje ir tuomet, pildanti visus dokumentus mainų programai, šnekėdavome apie keliones, vietas, kuriuose jis yra buvęs. Atvykęs jis man priminė priežastis ir tą jausmą, tą “troškulį”, kuris mane paskatino išvykti. Po tos dienos ir pokalbių suvokiau, kad nenoriu namo taip stipriai, kaip man atrodė. Nesupraskit neteisingai, aš labai džiaugiuosi grįžusi, nebuvau tokia laiminga, kaip tą akimirką, kai pamačiau visus savo senus draugus, šeimą, brolį oro uoste, kai galėjau juos apkabinti ir vėl kartu juoktis. Tiesiog išvykus taip toli pasikeitė požiūris, į tai ko reikia norint būti laimingai ir dėl ko reikia dirbti. Draugas atsisveikinant Taipėjuje labai linksmai paklausė: “kur toliau?”. Įsivaizduoju, kad šitą skaitantiems, mano tėvams,  galvoje sukasi atsakymas “į mokyklą, kur toliau…”, į ją ir žingsniuosiu nuo rugsėjo, o jiems, saviesiems gimdytojams, esu be galo dėkinga už suteiktą progą, jeigu ne jų parama ir finansiškai, ir motyvavimas nuo pat pradžių – nebūčiau turėjus <kol kas> geriausių metų!

Ką pastebėjau grįžusi?

Būdamas mainuose supranti, kad pasikeitei, bet kaip ir kuo sužinai tik pargrįžęs ir atsiradęs senoje aplinkoje. Bent jau taip atsitiko man. Santykiai su tėvais pagerėjo, svetimi žmonės ar tėvų draugai išgirdę (ar žinoję), kad prabuvau metus Taivane, pradėjo su manimi šnekėti su didesne pagarba. Taivano tema kol kas nesekina, nes dar neteko labai daug ja šnekėti, tėvams ir kitiems žmonėms pasakau tik po faktą ar po du, jei jie siejasi su pokalbio tema. Kartais gaunu klausimų, bet net ir klausimai, dažniausiai iš žmonių, kuriems net nelabai įdomu. Įdomiausia buvo kinų kalba šnekėti su taivanietėmis, kurias sutikau Lietuvoje, jos atvyko pas mane taivanietiškos vakarienės (kaip ir mano sugrįžimo vakarėlis su daug šurmulio ir nešvarių indų). Pašnekėjome apie viską, kinų kalba aptarėme ir dalykus, kurių nesinori niekam pasakoti anglų ar lietuvių kalbomis. Džiaugiausi, kad supratom viena kita, o ir tėvams, mačiau, patiko klausyti, jog moku bendrauti. Dėl kinų kalbos išaugo “bendravimo apetitas” pamatau azijietį ir visąlaik knieti prieiti ir ko nors paklausti kinų kalba. Juokingiausia situacija buvo Kretoje užėjus į “China Town” parduotuvę, pravaikščiojau tarp eilių: pigių suknelių, rankinių, kvepalų, vis stebėdama, akivaizdžiai iš Kinijos kilusią, pardavėją, bet taip ir nepriėjau, taip nieko jai ir nepasakiau… Nieko gal kitą kartą. Matot, manau keistai atrodyčiau – Graikijoje kinų kalba su “China Town” pardavėja bešnekanti  lietuvė. Ateis laikas, kai labiau “išalksiu” ir man kitų nuomonė neberūpės.

Neseniai susitikus su Emile, kuri Taivane praleido metus prieš mane, iš jos išgirdau, jog ji grįžus iš Taivano nebemato problemų, kur jų nėra ir supratau, kad tai dar viena, bloga ir Taivane iš manęs išgaravusi, savybė. Pastebėjau, jog išmokau emocijoms paėmus viršų: sustoti, įkvėpti ir nusiraminti. Tikriausiai tai bus viena geriausių, mano parsivežtų, dovanų. Praeitą dieną, besislepiant nuo saulės su tėvais ir jų draugais uolose, šokinėjant į druskingą viduržemio jūrą supratau, kaip pasikeitė mano požiūris į tas pačias akimirkas, dabar šokinėdama, net ir nusibrozdinus koją, neliūdėjau, toliau plaukiojau, šokinėjau. Išlipusi į krantą ir gavusi arbūzo (taip to pačio, su kuriuo matote nuotrauką viršuje) labai plačiai viduje nusišypsojau. Tokios akimirkos prieš metus manęs nestebino, net nepabandydavau suvokti, kokia laiminga esu tame laike, kuriame buvau. Per daug galvodavau į ateitį, planuodavau ir visąlaik galvodavau ir sau sakydavau, kad gali būti geriau. Dabar grįžus, tiesiog džiaugiuosi viskuo. Nebebijau ir nebekreipiu dėmesio į savo abejones ar savus nusistatymus. Tikriausiai toks yra kelias į “subrendimą”, kartais net keista paleisti savo nuomonę, kurią prieš metus būčiau ginus iki nukritimo. Išvažiavusi pamačiau ir išmokau, kaip galima bendrauti, gyventi ir suvokti pasaulį kitaip. Ir tai yra nuostabu, ir tai yra nepakartojama, ir neaprašoma (nors aš jau antrą dieną bandau).

Žadėjau tęsti rašymą, taip ir padarysiu greitai dalinsiuosi įrašais iš Kretos. Graikija ir Kreta – daugumai lietuvių patraukli vieta, nes su Ryanair skraidina pigiai ir tiesiogiai. Be nuostabių paplūdimių su skaidriu kaip stiklas vandeniu ir gero maisto yra labai daug ko pamatyti, sužinoti ir patirti. Apie viską jau greitai! Pora akimirkų…

 

This slideshow requires JavaScript.

ZAIJIAN 😉

Leave a Reply

